Hemma igen

Ska försöka sammanfatta mina intryck av Göteborg.
Började skriva det här direkt när jag kom hem men glömde publicera :P

Snarkade och sov bra på tåget ner, SJ höll nästan tiden var frame bara en 15-20 min senare än vad biljetten utlovade så det var skönt. Vädret var gråmulet och lite tråkigt, plusgrader och helt snöfritt.
Mötes upp av kusin och hennes dotter, barn växer precis som föl och hundar väldigt fort. Sist jag träffade dom var i slutet av sommaren, så det var en betydligt större tjej nu :)

Efter att ha lyxen att bli bjuden på lunch knatade jag runt lite på stan, vädret blev allt sämre :( och mitt skoval (gympadojor, för att jag visste det skulle bli mycket stå och gå) var inte det bästa. Speciellt då mitt senaste par består av mest nät för att vara väl ventilerade... regn, blåst ja behöver jag säga nått mer. Var och tittade på lite skobutiker men tro inte att det fanns nått som föll mig i smaken där inte, så jag blev blöt om fötterna.

Logiken i stadsplaneringen var för mig inte så logisk, men tydligen hade Göteborgarna inte haft någon stadsarkitekt under många år heller... Det är inte jättelätt att hitta med andra ord, är glad att jag gick och inte behövde köra bil tror jag skulle behövt några timmar extra om jag skulle navigerat mig fram på hjul. Sen ska man inte skylla allt på det, utan det är faktiskt en gammal stad så det är väl inte det lättaste att få trafiken att fungera i de äldsta stadsdelarna. Men skyltning vad är det?? Tur jag fick hjälp att skaffa en karta.

Det gick ganska bra ändå, promenerade bara nån km mer än vad jag skulle behövt. Sen vissa gator fick man ju inte gå på så för mig som inte visste det utan bara läste karta, fick snällt ta lite omvägar. Spårvagnarna var dessutom en extra grej att hålla reda på men det fastnade ganska snabbt i huvudet.

Kvällen avslutades med kusinmiddag innan jag kröp ner i den stora sängen på hotellet och laddade för torsdagens föreläsningar.

Jag hade inga problem att rymmas i sängen, kunde nästan ligga på tvären också :P


Torsdagen blev det frukost och sen en rask promenad till Svenska Mässan för Hästföretagarforum, ett betydligt trevligare väder var det. Typiskt bara att det var inomhusaktiviteter som stod på schemat.
Vandrade därefter omkring på Eurohorse i ett antal timmar, handlade lite smått och gott, tur jag hade minimal packning med mig ner för när jag åkte hem var väskan proppfull och jag fick släpa på lite påsar också.

Kameran den glömde jag självklart ta med mig från hotellet så några bilder på roligheter från mässan blev det aldrig. Men på fredagen promenerade jag långsamt pga min packing så då blev det lite bilder från staden när jag vilade händerna med jämna mellanrum. Det var nämligen värsta blåsvädret och påsarna vred sig runt fingrarna vilket inte var så skönt, fick stanna och vira lös dom nu och då.


     
   

Bilderna blir större om man klickar på dom.

Kommentera här: