Snart dags igen

Snart rullar vi åter igen ut på vägarna för säsongens andra tävling, den här gången arrangerad av grannklubben och stationerad i Härnösand.

Den här gången är det många hästar som åker med, Cactus ska nämligen ner på sitt sommarbete samtidigt så honom lämnar vi av på vägen, sen blir det den vanliga styrkan typ, Shamir, Pirri, Fernando, Métisse plus Siggi.

Bara för att jag skriver det här nu kommer säkert halva styrkan gå och bryta benen eller nått lagomt till att det är dags att åka men det är smällar man får ta, ibland måste man leva på kanten så att säga.

Nu är det som vanligt att jag inte har koll på vilka klasser riktigt som alla ska tävla, men jag kan göra mig ett försök på att gissa i alla fall så får jag väl redigera felen och lägga in fler klasser i efterhand 

Om ni vill se hela tävlingsdagensschema, kolla in här: proposition

På lördag den 16 juni ska det tävlas i detta:

Karin och Métisse
Showmanship at halter D

Karin och Pirri
Trail C

Maria och Shamir
Showmanship at halter D
Western horsemanship D
Trail C

Sonja och Fernando
Trail E?

På söndag den 17 juni ska det tävlas i detta:

Karin och Métisse
Showmanship at halter C
Trail at halter D

Karin och Pirri
Western pleasure C
Western horsemanship C

Maria och Shamir
Showmanship at halter C
Trail D
Ranch trail C

Sonja och Fernando
?

Ja det blev inte sån bra sammanställning men det kommer förhoppningsvis påfyllning inom kort. Nu återstår bara det svåra uppdraget att bestämma showoutfiten ;)


Kommentera här: