Två månader sen sist

På den tiden har det hunnit hända väldigt mycket här hemma ska se om det blir nått dagsljus att tala om nån dag framöver så ska lite av vad som hänt dokumenteras. Dom nya hästarna ska också få sig en ordentlig presentation.

Hösten har varit en enda lång berg och dalbanan i år och vintern har fortsatt på samma tema. Det kommer snö som regnar bort, det fryser, blir is och när man har lyckats sanda överallt så börjar det om. Ridbanan är mest lämpad för skridskoåkning så för hästarna blir det mycket skritt ute på vägarna. Nån gång ibland har man tur och det är lämpat för lite lugn trav men några härliga vintergalopper har det ännu inte blivit tal om.
 
Chantie som jag tyckte mig börja få ordentlig kläm på lyckades göra sig illa på två ben och samtidigt få ordentligt med regnskållor. Så det har inte blivit mycket ridning med henne, nu när regnskållorna nästan är helt borta och dom första såren läkta så har hon trampat av sig båda bakskorna och nu senast blivit sparkad av en hagkompis. Hade det inte varit för att stora delar av hovväggen försvann på en av hovarna hade jag bara slagit på skorna igen då vi hittade båda. Med lite hjälp av supersniffaren Gin ska tilläggas, tog vovven bara 1,5-2 min att spår upp skon i hagen, helt perfekt att slippa yra runt och leta själv.
Någon ridning på Chantie blir nog svårt att få till innan skorna är på plats igen då underlaget är mest is och nu måste jag dessutom vänta på att hon blir ohalt också så lär ta ett tag innan hon är iform igen. :( Men det finns tillräckligt med hästar att rida ändå nu när det är ridskoleuppehåll.

Planeringen för vårterminen är i full gång, med dom nya hästarna kommer det finnas plats för fler ridande så ett par nybörjargrupper kommer jag försöka starta upp. Hemsidan har jag gjort klart grunden på så nu är det bara att ta sig för att göra klart alla sidor, får bli en sån där dag då det regnar.

Kommentera här: