Bommar, åter bommar

Inspirerad av lite olika klipp på youtube och facebook så plockade vi fram lite bommar på ridbanan och hade kul med hästarna. Rocky har koll på hovarna när det gäller travbommar men vi har inte riktigt kommit så långt att det är läge att galoppera över massa bommar på en gång. Så galoppen tränar vi på utan extra svårigheter men det bli bättre och bättre. Chantie är lite av och på att rida just nu ena stunden går hon bra nästa är det full fart, något som jag hoppas försvinner när hon blir starkare. Men hon tycker det är roligt att vara med och kommer i hagen när man ropar vilket är ett bra tecken enligt mig. Med Shamir gav jag mig på att galoppera många bommar, blev tillslut 21 st på raken. Lite trixigt då han gärna ökar efter ungefär hälften och då blir det trångt för hovarna mot slutet, men nyttigt att göra sånt här ibland då man verkligen märker om hästen är med.



Synd bara att jag inte har så mycket färgglada bommar som i det här klippet.

Kommentera här: