Måndagen som inte blev som tänkt

Började min morgon extra tidigt eftersom det var sagt att vi skulle ha lektion från morgonen med veterinären. Men så blev det inte så då passade jag på att ta ut Cotten före lunch och rida.

Fick sällskap i ridhuset så fick massa bilder från ridpasset, är kul att se hur det ser ut från sidan och inte bara gå på känslan hela tiden. Var rena rama bastuvärmen i ridhuset och det rasade med jämna mellanrum snö från taket vilket var lite suspekt emellanåt men var inte många gånger han reagerade på takrasslet, tumme upp på det.
Dagens ridning blev som vanligt den grundridning som jag jobbar med varje pass. Han ska flytta för skänklarna, följa tygeltagen och målsättningen är att han gör det avslappnat. Bara på dom här tre veckorna är det skillnad på hur han jobbar vilket är superkul, har massor med jobb kvar men det tar sig. Bara som det faktum att det går att forma honom på en lite större volt utan att han konstant faller in på bogen. Traven fick jag helt utan töltinslag eller pipande igångsättning vilket är en förbättring. Idag gjorde vi dessutom uppsutten galoppdebut i ridhuset vilket farbrorn tycke var kul, lite förvånad var han första omgången när jag bad om galopp sen bjöd han framåt redan från skritt. Det är en fin början, att han är glad och framåt är super sen finns det massor att förbättra. Men nu kör vi på med mini-steg framåt och får se hur långt vi kommer innan sommaren.
 
Framåt, nedåt ska de vara va
Hopp i galopp
 
 
 
Hej där uppe

Kommentera här: