Tillbaka i skolbänken

Efter en vecka i skolan nu kan jag konstatera att det är ovant att sitta stilla så länge. Idag har jag lyckats få huvudvärk på första gången på jag vet inte hur länge, så nu har jag laddat med middag i magen och ska ta mig ut en sväng för att försöka råda bot på huvudplågan.

Cotten ska få sin middag och så ska jag pyssla om honom lite, blir en ledig dag för honom då vi tömkörde rätt så länge igår i ridhuset. Egentligen skulle det vara bra att gå en promenad ute med honom men utan brodd på mina skor vill jag ogärna gå mer än nödvändigt ute på all is. Det är ordentligt grusat på vägarna runt om på skolområdet men missar man gruset är risken stor att fötterna åker undan och så roligt ska vi inte ha det. Har inte tid att justera mig i kroppen i onödan.
 
 
Insåg igår när jag för första gången provade att tömköra Cotten att han måste vara inkörd för han hade bättre koll på läget än vad jag har när det kommer till tömkörning. Det är roligt men jag har inte hållit på så mycket så kan inte påstå att jag är särskilt följsam, hamnar lätt lite efter och tajmingen är absolut inte vad den är när jag rider. Men träning ger färdighet så jag får väl försöka öva mer nu när jag ändå har en häst som behöver jobba igenom ryggen utan ryttare. Bra för min kondis också men måste nog ta med mig ett par inte fullt så styva skor för vandrarkängorna som jag inte haft så länge var grymt jobbig att springa i. Jag var den som svettades mest igår kväll, men även Cotten blev varm för det var plusgrader ute och regn i luften. Lyxigt skönt att då kunna stänga in sig i ridhuset och inte bekymra sig för vädret, inga blöta kläder eller genomfrusna fingrar.

Kommentera här: