Blötläggning à la Metisse

Idag när jag var ute och skulle fylla på vatten hos hästarna tyckte Metisse att jag borde tvätta min jacka så hon hjälpte mig lite på traven. Först så drack hon länge och väl så hela mulen var riktigt blöt, sen så började hon slicka på min handske. När jag inte tyckte det var bra och styrde undan hennes huvud så drack hon lite till innan hon torkade av mulen på min jacka. Sen jobbade hon hårt på att komma åt och slicka på jackan, så när jag gick från den fyllda vattenbaljan var jag ganska blöt. Men nu har jag i alla fall en ren jacka i tvättmaskinen som ska hängas innan jag glömmer bort det.

Sen så passade jag på att leka lite med henne i hagen eftersom hon bestämt sig för att leka följa-John. När vi sprang runt och gjorde diverse övningar så blev Cotten fundersam och var tvungen att ansluta sig, men då blev Metisse sur och jagade iväg honom. Hon hade tydligen ensamrätt på att leka med mig idag, men är kul att bara spontant kunna jobba lite i hagen på hästens initiativ.
 
Lörvpössa i ett nötskal

I övrigt har jag ägnat mig åt att försöka skapa den där sista ordentliga ordningen i sadelkammaren, men vissa saker är svårplacerade, jag har placerat och omplacerat ett antal gånger innan det blir riktigt bra. Är inte färdig än men en bit på vägen har jag kommit. I väntan på den stora tvättmaskinen har jag tvättat massa småprylar som lindor, benskydd och handdukar så får jag ta itu med att tvätta alla täcken senare. Är skönt att stöka undan rena grejer så behöver man inte bli förvånad senare när man ska börja använda det igen att det är smutsigt.

Kommentera här: