Fyrklöver i hästar

Idag var jag effektiv och har därför hunnit gå på promenad med Metisse i skogen. Bra träning för mig också då det är ordentliga backar att klättra i och Metisse tyckte det var skoj att få komma ut på promenad så hon körde power-walk versionen så jag fick trampa på bra i snön.

Sen red jag Cotten en sväng på ridbanan, det tar sig så idag var första gången jag travade honom uppsuttet och han gick rent hela tiden. Annars har han gärna hoppat in i traven, blandat in lite tölt eller helt enkelt bara brutit av traven när han inte fixat att hålla takten. Spännande var också att nu var det jobbigare för honom i vänstervarvet som annars varit hans enkla.

Bestis stod och väntade länge och väl vid grinden så även hon fick komma ut på en runda idag. Barbacka på en piggelin dam fick mina ben och magmuskler jobba ordentligt, fick hon välja var det rask mellantrav som gällde som hastighet. Nu fick hon lov att variera sig lite, men pigg var tanten.

Sist men inte minst så fick Farbror träna på att gå in i stallet själv, vilket gick bra men när sadeln var på och vi kom ut på ridbanan var hans koncentration som bortblåst. Det hade tagit på krafterna att vara inne så ridningen var inte något stjärnpass men det gick att navigera runt, men avslutade avsuttet så det blev ett bra slut på arbetspasset.

Sen har jag dessutom hunnit ha ridlektion på två olika orter under kvällen så jag räknar dagen som helt ok i effektivitet.

Kommentera här: