Kylan kom tillbaka

Egentligen är det ju inte så konstigt, det är vinter men när det blir kallare är -20 så blir det lite motigare att gå ut och när man passerar -30 då är det kallt. I morse var det -30 så då vill jag lova att jag var snabb ut och matade hästen, sen hade vattnet i köket frusit så det blev till att hämta värmefläkt och ställa i källaren. Har som lärt mig med tiden vad som är effektivast, så till lunch hade jag rinnande vatten igen.
Temperaturen steg så innan lunch fick sig Cotten en promenad tillsammans med Bestis med ryttare, frisk men ordentligt kyligt så 2 km var fullt tillräckligt att gå för ansiktet. Släppte tillbaka två nöjda hästar i hagen i varje fall, Cotten hade annars bestämt sig för att inte komma när jag skulle hämta honom i hagen. Efter att han hoppat och sprätt av sig ett par varv i galopp valde han ändå att låta sig bli fångas och i stallet stod han snällt och stilla när jag ryktade och bytte täcken. Ibland blir man inte riktigt klok på vad som föregår i deras huvuden :P

I övrigt har jag provkört min tvättmaskin den fungerar bara bra. Är nästan färdig med städningen efter omorganisationen av sadelkammaren som blev för att få in maskinen. Så nu ska jag dammsuga golvet och behandla det så det blir lättare att hålla fräscht. Var väldigt länge sen jag tänkte att jag skulle fixa det men det har som aldrig blivit av alltid varit nått som haft högre prioritet.

Kommentera här: