Snöig ridtur

Eftersom vi bara hade lektion innan lunch idag så plockade jag med mig Cotten för att ta en sväng i omgivningen. Har ridit ut på honom bara ett par gånger annars har jag promenerat med så visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig av farbrorn. Tidigare gånger har vi dessutom haft hästsällskap, idag var det bara vi som gav oss ut för att upptäcka omgivningarna.
 
När jag satt upp så hade jag egentligen inte alls bestämt vars vi skulle rida men Cotten var väldigt tydlig med att han ville på baksidan av smedjan så då fick han bestämma riktningen på vår utflykt. Vi har nu lärt oss att man på den vägen kommer ner till havet och där får man sen vända, men det är riktigt fina omgivningar här så det lär bli nån gång till på den rundan. Sen skrittade vi ner till ridhuset och följde vägen där till fram och tillbaka. Cotten skrittar rätt så fort men lyssnar när man ber honom ta det lite lugnare tex i nedförsbackar men på väg tillbaka upp från ridhuset så slog han in töltläget, det var människor som höll på att borsta av sina bilar för att åka hem och det var extremt spännande enligt pållen. när vi sen kom närmare och bilarna började röra på sig var det inte lika roligt längre. Fick en liten halvhjärtad protest med backande häst när jag bad honom svänga ner till smedjan för att jag skulle kunna sadla av, men det tyckte inte Cotten att vi skulle utan han ville fortsätta rakt fram bort mot hagarna. Men behövdes inte mycket övertalning så knatade han ner för backen och vi kunde avsluta.

En boots hade vi dock tappat under ridturen och sen glömde jag bort att jag skulle gå och leta efter den medan det var ljust så får se om jag hittar den imorgon eller om den har snöat över, får kanske leja någon med hund att söka efter den.

Kommentera här: