Supermåndag

Jag antar att man är på rätt ställe när det är roligt med måndagar och en ny vecka med insupande av kunskap börjar. Som mjukstart plockade vi isär ett hästben och studerade alla senor, leder och ben. Nyttigt och intressant även om jag gjort det förr.

Efter lunch är det svetsning som gäller och jag hade aldrig trott att jag skulle tycka det är så kul som jag faktiskt gör. Dagens uppgift var att bygga en låda som skulle vara vattentät. Pinnsvetsen är ibland lite trixig att få att tända men skam den som ger sig det går bättre och bättre. Brände igenom lite i början av ena svetsen men annars blev det riktigt bra, tät på första försöket. Nu vill jag bara bygga mer användbara saker och få träna så svetsarna blir ännu snyggare.
 
Sen stod Bexi bus på schemat, massa race med att leta kotte i kohage blev det idag. Var besvärlig och tog med kameran för att få lite fina bilder på busan, hon tycker jag inte ska hålla på och fota massa utan ha fokus på att leka med henne. Hon har ju sån fart att det är extremt svårt att få kameran att hänga med i svängarna men en hel del fina bilder i mer stilla läge blev det.

 

Kommentera här: