Pigg Fernando

Tre hästar blev gårdagens facit.
Bestis skrittade jag ut runt byn och det var en superpigg dam dom studsade för all snö som rasade ner ur träden i solen och blåsten. Hon kan konsten att skritta fort, helst hade hon nog velat springa av sig lite men vi mjukstartade lite med en powerwalk på 4 km i strålande sol.

Helikoptern var ute och röjde ledningsgatorna med den här stora sågen
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.4428229-rojer-skog-med-helikopter det flög förbi oss bara strax framför oss, men det var ingen fara i Bestis värld. Snöklumpar och vattendropp från träden var läskigare :S

Fernando fick på sig en ny framsko eftersom han slarvat bort den i djupsnön nu i helgen. Sen tog jag ut och red honom, mamma var snäll och fotade. Jag hade tyvärr missat att ändra iso-talet på kameran så bilderna blev något ljusa. Piggare än allt piggt var han ville helst bara springa fort men jag siktade in mig på något mellanting. Det gäller att sysselsätta herren så han blir nöjd i både kropp och huvud.



Svettig och varm blev vi båda två, idag gör vi ett försök att fota och filma om vädret tillåter.
Har laddat batterierna i natt så det ska fungera.

Sista hästen blev Molly, lite gymnastik på ridbanan. Jobbar på hennes övergångar som lätt blir bara tvärstopp, sägger man bra så resulterar det ofta i tvärnit om man gör nått som hon tycker är tungt.
Så galopp till halt är inga problem bara att räta på sig och säga Brrraaa!! :P

Kommentera här: