Välkommen Vigge

Den här veckan har inte varit som andra veckor. Har haft en mycket trevlig vistelse i Göteborg under veckan, så nu har jag laddat med massor av inspiration och ideer som ska komma verksamheten till nytta framöver. Hästföretagarforum, föreläsningar och långa dagar på mässan för att prata med olika leverantörer om deras produkter.

Så mycket annat har inte hunnits med den här veckan förutom att hämta hem min nya häst.
Låt mig presentera Alm Wiggen en 6-årig kallblodsvalack som jag köpt med tanke om att han ska kunna passa i den roll som Bestis nu har i verksamheten. Han ska nu få bo in sig ett par veckor innan jag börjar jobba för att utbilda honom till ridskolehäst. Så nu i början är det bara vardags hantering men det räcker gott och väl när man flyttat en häst och bytt ut alla rutiner. Vigge får nu kompa ihop med Shamir tills det blir sommarbete, vill inte släppa in någon ny häst i stora gruppen nu när det är vinter med broddade skor och så mycket snö i hagen

Noll dramatik när gubbarna fick gå ut på ridbanan tillsammans, skönt det är så man vill ha det.
Lite mer liv och rörelse blev det dock när dom fick flytta upp i sin rätta hage. Chantie och Pirri kom i full fart för att kolla vad det var för ny filur som kom promenerande. Men blev inte så dramatiskt utan dom hälsade, pep och sen avvek Vigge så då blev det inte så kul att stå vid staketet och glo.


Kommentera här: