En katt bland hermelinerna!?

Sadlar är en hel vetenskap och kan driva en till fullständigt vansinne med jämna mellanrum.
Får man hem en otränad häst så är det bara en tidsfråga innan sadeln inte passar längre.
Chantie hann använda sadeln jag köpte i våras kanske 10-15 gånger innan hon bestämde sig för att ändra form. Helt plötsligt så fanns det en manke som stöp i sadel och så går det inte att ha.
 
Så då blev det en dressyrsadel med cutback så länge. Ingen rättvisande bild för hon står och äter, men det går dåligt att fota och rida samtidigt och dessutom var det mörkt ute. Har hunnit rida i den ett par gånger och hon verkar nöjd så då är jag nöjd också. Men nu kommer jag ihåg varför jag var så glad när jag skaffade mig mitt första par shortchaps och senare fick ett par ridstövlar. Är ingen hitt att rida med smala stigläder utan att ha stövlar eller chaps som skyddar vaderna, aj vad det nyps.

Kommentera här: