Idag var det dags för kniven

I höstas väntade jag på att det skulle bli ordentlig vinter, sen blev det jul och nyår helt plötsligt men nu hade jag äntligen beställt till åt Cactus. Så idag anslöt han sig till gänget valacker.
Han har inte varit besvärlig att ha som hingst men det blir så mycket roligare för honom när han kan gå tillsammans med det stora gänget och hitta på bus.

Han har en mentalitet som är rätt så rolig, den finns i både Métisse och Molly så jag vet var den kommer ifrån :)
När han fick första sprutan lugnande så det enda som hände var att myrorna i fötterna försvann, han hade stenkoll på vad veterinären gjorde men samtidigt försökte han muddra ut mobilen ur min byxficka. Sen när han skulle få smärtlindring och nån till spruta så hade han störst problem med att han skulle måsta hålla huvudet ifrån vet, då kunde han ju inte kolla vad som hände!
När sen lokalbedövningen skulle sättas märkte han inte ens de första sticken, sen viftade han till med svansen en gång men det var allt.
Så det gick bra nu återstår bara att han ska läka ihop utan några komplikationer så på 3-4 veckor så ska jag förhoppningsvis kunna möblera om lite i hagarna och se om det blir lugnare..

Kommentera här: