Minisemester

För hästarna alltså, på tisdag kommer hovslagaren så tills dess slipper hästarna jobba. Gräset har satt sån fart på hovtillväxten att det är skor som glappar, hovar som vuxit utanför skorna och tåkappor som inte längre finns. Bör kanske då tilläggas att det inte är 12 veckor sen jag hade hovslagaren sist utan 8 veckor. Hade jag tänkt efter lite extra hade jag nog bokat in det här besöket redan förra veckan men i februari när jag bokade tänkte jag inte riktigt så långt som till gräset :P

Medan hästarna chillaxar i hagarna så stänger vi människor nya beten för fulla segel. Igår fick jag hjälp så den härligt stora hagen där hästarna ska bo när vi är i Studsviken och har ridläger är nu färdig. Dessutom rätade gubbarna upp en lada, strävade väggarna och satt tillbaka brädfodringen som ramlat lös, så hästarna får sig ett kryp in dessutom. Om hästarna klagar nu när dom får dryga 1,5 ha att husera på i sommar blir jag besviken ;)

Nu ska jag ut och stänga mer hage här hemma, dom hästar som hade mask är avmaskade och ska få komma iväg på fräscha beten imorgon.

Nykomlingen har tagits emot väl, men han har fått sig en uppläxning också.
På det här stället går det inte lika bra att flytta dom stora hästarna som han är van vid.

Kommentarer:

1 Bettan:

Vad är det för roligt som har joinat gruppen? :D

//Bettan

Svar: En litet gotlandsruss som ska tillbringa sommaren här och vara med på lägren.
None None

Kommentera här: