Hårt dagsverke

Idag har jag legat i så nu är jag inne för att äta middag sen har jag bara två hästar kvar att rida och en lektion som ska hållas sen är jag klar med allt jag tänkt hinna med.

Cotten fick sig en promenad och ett pass på longerlinan, jisses vad han har utvecklats den sista månaden. Nu travar han med god takt på volt över bommar helt utan problem och galoppen är fullt godkänd ett och annat bushopp blev det idag när jag bad honom fatta galoppen i vänstervarvet men annars jobbade han jättefint.

Shamir har jag bara ridit ut på ett fåtal gånger senaste året så hade inga höga förväntningar på honom när jag körde ett pass på ridbanan. Men gammelmannen levererade ett riktigt bra arbetspass, lite varmt tyckte han det var i solen men jättefin rytm över galoppbommar blev det nästan direkt så efter 45 min med honom var jag jättenöjd.

Rocky fick följa med som nästa häst, blev en uteritt tillsammans med Pirri. Ett lättare arbetspass än vad jag först hade tänkt men han fick jogga i ganska samlad form ute så var inte helt fel att själv få njuta av solen utan att behöva koncentrera sig så mycket.

Chantie jobbade fint på ridlektionen i går så när hon vid den öppna grinden föreslog att vi skulle rida ute så passade jag på att skritta fram ute på vägen. Hon har inte alltid varit så positiv till att lämna gården själv men idag ville hon ut på äventyr, så då tog jag tillfället till akt. Lite små läskiga saker hittade vi men inget som inte gick att ta sig förbi, väl tillbaka på ridbanan jobbade vi över bommar och massa rakriktande som vanligt. I galoppen har hon lagt sig till med att kasta in bog i fattningen så det blir så vingligt men sista fattningarna så fick vi till det rakt och fint.

Beauty hade uppvisning i hagen så hon fick sig ett longerpass, när hon rör sig ser det knappt ut som att hon rör marken när hon är busig. Fjäderlätt över alla bommar och snabb som bara den på alla kommandon, rolig liten ponny det där.

Så nu ska jag bara ut och rida Rosa och Madicken sen så är det färdigt för dagen.

Kommentera här: