En häst mindre

Har efter mycket grubbel, vändande och vridande nu tagit första steget till att minska hästbeståndet. Inget som hänt senaste halvåret fanns i mina planer, om någon frågat mig då vad jag skulle göra våren 2016 hade jag inte svarat studera till hovslagare. Ända sen jag startade mitt lilla företag för 8 år sen så har jag haft en vision om vad jag vill syssla med och ungefär under vilka former. Självklart har jag omformulerat vissa delar med tiden men kärnan, den röda tråden har hela tiden funnits där. I höstas så blev det därför en känsla av att mattan ryckes undan under mina fötter, även om jag när jag tänker tillbaka sett tecken på vad som höll på att hända. Men jag ville så gärna framåt att jag valde att ignorera det som hela tiden fanns där på en kant och gnagde. Det finns mycket jag kanske kunde gjort annorlunda men man kan inte ogöra det som är gjort utan bara lära sig av sina misstag och mindre lyckade beslut. Det är tur jag inte använder mascara så ofta för då hade jag sett ut som en tvättbjörn för jämnan av alla tårar av frustation och beslutsångest som jag fällt under den här perioden.

Nu måste jag ta beslut utifrån den verklighet jag befinner mig i just nu så därför har jag idag sålt Rosita till hennes fodervärd. Hon trivs väldigt bra och är mycket uppskattad av väldigt många så hon får en ordentlig dos av kärlek. Hon vann en klass under helgens klubbhoppning med sin tävlingskompis där nere så känns bra att lämna över henne <3 , även om jag känner mig lite nedslagen över att behöva sälja. Nu återstår att bestämma vilka mer hästar som ska säljas :/
 
 
 
 
"The secret of health for both mind and body is not to mourn for the past, worry about the future or anticipate troubles, but live in the present moment wiesly and earnest."
Buddha
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej!
Det är jag som är rositas tävlingskompis😄Ville bara säga att hon är den finaste hästen man kan ha att göra med👌🏻

Svar: Har varit och sett er på ridlektion och ni verkar passa riktigt bra ihop :)
None None

Kommentera här: