Heldag i stallet

Så idag hade jag praktik på hemma plan då det var mina egna hästar som var inbokade för skoning. Så jag brummade till stallet vid kl 10 och kom inte hem förrän vid kl 20. Tog inte hela dagen att sko men jag har fixat med mockning, ville vara kvar och hålla lite koll när jag släppte ihop dom i hagen. Provade också westernsadeln och red en stund tillsammans med de andra på kvällen.

Dom är inga större konstigheter med i hovarna men jag valde att testa skor med sidkappor fram på Cotten då han har slagit i framskorna med baktårna rätt ofta. Det har synts både på hoven som fått märken, speciellt när han varit vinterskodd med brodd men även tåkappan på bakhovarna har haft rejält med märken. Så blir spännande och se om det lilla gör att han inte slår ihop lika mycket, promenerade en stund men honom efter vi skott och kunde då inte höra att han var i med hovarna. Inte heller när jag senare provred la jag märke till några avvikande ljud som tidigare varit vanligt på honom. Blir till att utvärdera hur det har funkat nästa gång han ska skos.

När alla skor var på plats släppte jag ut Cotten i hagen med islandshästarna så han fick hälsa på dom innan Beauty och Shamir fick göra dom sällskap. Beauty och Cotten har redan sen tidigare varit mycket kära i varandra dock aldrig gått i samma hage, men som jag misstänkte blev dom som plåster på varandra. Har en hel drös fina bilder som jag får lägga upp senare.

 
 

Kommentera här: