Nackont=observationsdag

Har tydligen varit lite för brutal med mina nackmuskler då dom nu protesterar högljudd, så att försöka stå och sko häst idag var det inte frågan om. Utan jag har tittat, luktat och analyserat från sidan av vilket är minst lika berikande. Kör hårt med vetekudde och liniment så ska jag förhoppningsvis kunna röra mig bättre imorgon.

Cotten red jag igår med en förhoppning om att nacken och axlarna som då bara var lite ömma skulle tycka det var trevligt med lite rörelse, tji fick jag blev som tvärt om. Men pållen var fin, red ett uppmjukande pass med fokus på att få till våra övergångar betydligt bättre. Jag får absolut inte öppna munnen och säga bra för då blir det dyngnit, så BRA är ett mer effektivt stoppord än prroo. Sen kämpar vi på med att få en bra trav direkt efter en galopp, Cotten skrittar eller stannar gärna när jag vill bryta av men nu börjar pusselbitarna falla på plats, får smacka mycket i avsaktningarna så brukar det bli bra. Blev några riktigt fina övergångar både uppåt och nedåt i hastighet så det är bara att traggla på.

Sen nått roligt vi ägnar oss åt är att öppna och stänga saker när jag sitter kvar i sadeln så nu kan vi öppna och stänga ridhusdörren, även sargen funkar att fixa med även om den är rätt så tung och jag måste ta spjärn i stigbyglarna. Har även flyttat på stol uppifrån ryggen på honom och Cotten är helt cool med mina konstigheter.
 
Idag fick jag hjälp att longera då jag inte fixade att hålla armarna uppe med longerlina.
Hoppas på att kunna mäkta med att rida imorgon och att vädret är bättre så vi kan ge oss ut och skritta.

Kommentera här: