Rymling

Baksidan med att inte ha hästen hemma längre är att man har mycket sämre koll på vars de befinner sig när man själv inte är på plats i stallet. Cotten fick flytta med från Nordvik nu när jag har praktik för det är något osmidigt att ha 13 mil enkel resa för att åka och rida hästen.
 
Eftersom de skodda hästarna fortfarande har sina vinterskor med brodd så placerade jag Cotten på ridbanan för att kunna släppa in honom sen när vi skott om. Men idag tyckte farbrorn inte min motion räckte utan tog sig friheten att hoppa över staketet, nu är det inte världens högsta staket på ridbanan men tillräckligt för att han måste ha fått ta i för att komma över.Är ju inte direkt de samtal man vill få när man bara hunnit vara hemma en timma sen pållen fick mat och stod lugnt smaskande.
 
Är inte den lugnaste vägen som går där förbi hagen heller så var ju tur att det var många som registrerade att han befann sig på fel ställe och kunde fånga in honom så jag slapp åka en gång extra till stallet. Cotten hade helt enkelt hoppat ut och sprungit upp på vägen utanför stängslet till de andra hästarna, nu fick han husarrest till imorgon så får jag släppa ihop honom med de två han inte känner när vi fixat skoningarna klart. Det som är sådär halv kul är ju att det är inte så där jättetorrt i hagen så jag får väl blunda och hoppas det inte blir några vurpor.

Kommentera här: