Trist och regn väder, men vad gör det

Snön som kommit de senaste dagarna försvinner ju igen, tog fram cykeln härom dagen så jag hade ju tänkt få använda den också. Speedade till affären med cykeln igår kväll, var lite spännande med snömodd men gick bra fick motion på köpet när jag upptäckte att jag glömt att köpa lite grejer till matlagningen.
 
Praktiken är inne på vecka tre nu och en häst om dagen är ganska lämpligt för att inte få massa träningsvärk just nu, idag var det en pålle modell mindre som jag fick jobba på. Det är jobbigare med de mindre då man får stå mer hopkrupen när man jobbar, men dagens herreman var mycket trevlig så jag överlevde med bara lite svettningar :P Känns bra att vara ute och jobba varje dag nu börjar jag få in snitsen på hur man bäst använder verktygen. Orken i benen blir allt bättre, jag behöver inte pausa mellan att jag dragit av skorna och ska rensa, allt får ett bättre flyt. Blir mindre och mindre att korrigera i mina verkningar och ögat uppfattar skevheter bättre för varje dag som går. Framförallt så är det riktigt roligt att känna att jag kan nog faktiskt lära mig det här riktigt bra, inte som i början när man stod med stenhårda döhovar och funderade på hur i hela friden jag skulle kunna få till nått bra. Så bara att kämpa vidare, nu ska jag fila lite mer på byggandet av en ny verktygslåda lila tror jag minsann att den ska få bli, precis som min hovpinne ;)

Kommentera här: