Två steg framåt och ett tillbaka

Cotten har rasslat framåt så mycket i utvecklingen nu ett tag att jag kände det var dags att backa ett steg nu i samband med att han fick flytta. För inte nog med att det är en ny miljö, han får gå tillsammans med andra hästar i hagen igen och dessutom en mycket mer krävande hage än han gått i senaste halvåret. Så backar vi bandet och kör en vecka med promenader ute och kollar av vad det finns för ridvägar i närheten av stallet.

Än hur frestande det är att köra på och träna mer så tror jag att jag vinner i längden på att han får landa i den nya miljön innan jag kommer och ber honom kämpa lite extra när jag rider. Tveklöst så kommer han komma ihåg allt vi jobbat med och dessutom hinner han smälta det vi gjort senaste tiden så det kommer kanske till och med gå bättre när vi sen sätter igång.
 
Han har varit riktigt fin att rida sista tiden, så roligt när man kan börja se resultat av allt grundjobb man tragglat.
 
 
 
 
 

Kommentera här: