Löshoppning free style

Idag var vi alldeles själva i ridhuset och eftersom det fanns massa hinder framme så fick Cotten lyfta lite extra på benen idag. Skrittade fram och gick över alla bommar och la eftersom upp dom på lämplig höjd så han verkligen fick lyfta på benen ordentligt. Sen blev det fritt följ över och runt hindren innan jag började skicka honom över en studsserie med små 40 cm hinder. Vill inte göra det för svårt och jobbigt för honom men ska han bli starkare måste han ju träna sina muskler. Planen är att rida två gånger i veckan och aktivera honom från marken övriga dagar så imorgon får nog bli en promenad dag.
 
Parkerad
Han är så kul för nu har jag verkligen en befäst stoppsignal spelar ingen roll om jag säger ett långt braa eller proo så är det verkligen dyngnit oavsett gångart. Fick känna på det när jag red igår också, sista avsaktningen åkte jag fram på halsen för jag var inte bered på att han skulle stanna så snabbt. Så när han hoppat sina tre hinder och jag sa bra så stannade han prydligt och väntade på sin belöning. Sen busade vi loss lite mellan det seriösa tränandet, när jag med mitt kroppsspråk bjöd in till bus så gasade han iväg i hopp och studs. Sen när han hoppat klart parkerade han i bortre änden av ridhuset och tittade på medan jag städade efter tidigare ekipage som glömt att mocka.
 
Norrsken över Nordvik, något suddigt då det är fotat utan stativ

Kommentera här: