På plats

Nu har även Cotten anlänt till det som kommer vara vår gemensamma bostadsort en bra tid framöver. Jag måste säga att han var bra mycket coolare än jag hade trott. Ett par små gänggningar men inget yrsigt, utan mer bara analyserande och kollade runt. Eftersom han kom när det blivit mörkt gick jag med honom i 1,5 timme i ridhuset så han fick röra på benen efter resan innan jag ställde in honom i stallet för natten. Lite gnäggningar när jag släckte och stängde men jag kände ingen ångest över att lämna honom nere i stallet, han kommer få en riktigt fin och stor hage att komma ut i så upp med tuppen och ut med hästen innan jag tar frukost själv. Det här kommer bli toppen, imorgon står det studie av en fånghäst som ska skos på schemat från morgonen sen fortsätter vi med kallsmide.

Kommentera här: