Perfekt fredag

La om planen för Cotten lite på onsdagen då jag fick reda på att ridhuset skulle vara upptaget av klövverkargänget torsdag och fredag. Så på onsdagen red jag en liten stund, traven är stundtals så fin men så orkar han inte riktigt så då blir det nån halvdan variant med minimal överlinje aktiverad. Men blir allt längre stunder han orkar, han är fortfarande fin i ryggen och glad när jag hämtar honom i hagen så nått rätt gör jag. Sen övade vi ryggning från marken, jobbigt sa Cotten. Speciellt att rygga rakt är jobbig men är man starkare i ena sidan blir det lätt så, tur för mig att det då finns väggar som kan hjälpa till med rakriktningen bakåt.
Torsdagen blev det spadag med lite massage och rykt för att toppa veckan med en härlig promenad i Höga Kustens fantastiska natur.

Cotten tyckte först att det var en bättre ide att stanna kvar i hagen och sola bredvid sin granne som nu är en snyggt sto. Men när jag övertalat honom att komma så tyckte han det var trevligt med promenad och utforska omgivningen. Vi hittade en stig som det ridits på som vi tog in i skogen, lite lagom klättring i snö så man fick upp pulsen lite. När vi kom upp på toppen uppe på ett hygge kunde man stå och titta ut över det isbelagda havet och se ända bort till Höga Kusten bron. Jag är ju den typen av människa som blir glad och lycklig av att vara ute i naturen och andas så jag laddade mina batterier till fullo. Att Cotten dessutom gick snällt med mig på lagom avstånd för att inte kliva på mina hälar gjorde inte saken sämre. Blev en runda på 3-3,5 km i solsken, på tillbaka vägen kom samma trevliga busschaufför som förra fredagen körandes så vi fick träna på bussmöte i bättre väderförhållanden. Var som jag misstänkte inte någon större grej utan det faktum att vi hade snöstorm i ögonen förra fredagen som gjorde att Cotten var mer osäker. Den här gången vände jag bara honom så han såg bussen så kunde den köra förbi utan några konstigheter. Tyvärr blev det inga bilder från den vackra rundan då min mobil åkte i golvet under veckan och nu håller inte batteriet strömmen mer än ett par timmar från att den är fulladdad. Så nu måste jag fundera på vad jag ska skaffa för annan telefon om den inte skärper sig, vilket är föga troligt.

 

När jag sen hade grejat klart i lägenheten så tog jag bilen och hälsade på Pirri. Han verkar trivas som fisken i vattnet där han bor nu, jag hade dessutom sån tur att det passade med en ridtur i det härliga vädret så fick rida honom en sväng också. Så det blev en helt underbar fredag från början till slut, avslutade med en lektion i mörkret innan jag landade hemma hos vovven.

Kommentera här: