Dags för en ny era

Så nu har jag äntligen fått svar och vet helt säkert vad jag ska hitta på under 2016.
Den först februari börjar jag på hovslagarutbildningen vilket ska bli en riktigt rolig utmaning. Har under flera år sneglat på utbildningen men det har som inte passat in i livet men nu så bestämde jag mig helt enkelt för att om organisera min tillvaro så det passade in med ett år i skolan. Det kommer säkert bli tufft tag vis med skola på veckorna och jobb alla helger men jag har backup så skulle jag behöva ledigt en helg för att ladda batterierna så går det att ordna. Så nu är det bara att styra upp de sista praktiska detaljerna som inköp av verktyg, boka boende och mentalt förbereda mig för att intaga skolbänken igen.
 
Så efter det här året kommer jag aldrig behöva svära mer över tappskor som inte går att hitta i hagen eller våndas över hur jag ska få hästarna att behålla skorna på hovarna under sommaren när hovslagaren har semester.
 
 

Kommentera här: