Promenera mera

Jag har i dag gått många steg, Bexi fick sig en ordentlig morgonpromenad, sen när vi var färdig med hovslageriet idag så var jag ute med henne i ytterligare 1,5 tim och sen fick sig Cotten en promenad på 4,5 km. Så nu måste jag ha kommit upp i mina 10 000 steg för dagen, behöver inte direkt känna att jag inte är aktiv på det här sättet. Måste dock medge att mina benhinnor protesterar lite just nu så även om jag gått på varierat underlag och bytt skor mellan promenaderna så är det lite jobbigt. Blir till att ta det lite lugnare imorgon med traskandet.
 
Fina vovvan, lovar att hon var riktigt blöt och skitig när vi kom tillbaka, älska våren ;)

Skoldagen bestod av besök hos ett par ponnytravare, var så lyxigt att vi var bara två elever på en lärare så vi fick vara med och dra skor, rensa, verka och nita. Lite trixigt att hitta bra arbetsställning när pållen bara är en meter hög men otroligt snäll och tålmodig så även om det tog betydligt mer tid så fick dom fina nya skor.
Så efter en bra dag i skolan och massa promenerande så avrundar jag dagen med näsan i lite kursliteratur.

Kommentera här: