vecka 11

Snöskottning, skoning och ridlektioner är vad som fyllt den här veckan. Det är väldigt mycket snö ute och eftersom det vore synd att få tak som rasar in har pappa och jag skottat tak. Pappa har hunnit skotta fler än vad jag hunnit då det varit mycket skoningar inbokade och när det är en bit att köra till de flesta av mina kunder så hinner jag inte så mycket mer än att äta och byta om när jag kommer hem innan det är dags för ridlektioner.
 
Söndagen bjöd på sol och blåst så lite snö rasade iaf ned själv

Det snöade lite mer på måndagen så på tisdag blev det nyskottad ridbana så vi har kunnat köra trail i olika former under veckan kul med variation för hästarna.
 
 
 
Helgerna innebär mycket hästjobb då jag försöker hinna rida eller jobba allihopa från marken för att ha koll på vilken staus dom är i både mentalt och fysiskt. Med Beauty blev det ett markarbetspass i kapsonen som omväxling för att jobba bärigheten bakifrån och takten utan belastning från ryttare.
 
 
 

Kommentera här: